Vzdelávanie v prírode
Každý občas potrebuje vypnúť, vzdialiť sa od každodenných problémov, uletieť kamsi mimo do nebeských diaľok, oddychovať... Nám študentom sa táto možnosť zdá, že táto možnosť je nám poskytovaná mimoriadne zriedkavo. Uvítali sme preto správu o jazykovej škole v prírode s patričným nadšením. „Šrobárka“ sa 10. februára otriasala pod vidinou túžby po prázdninách. Aby sme však za “tehličkami“ priveľmi nesmútili, posledný deň pred odchodom bol spestrený „písomečkou“ z matematiky, takou “na poslednú chvíľu“.
V piatok 11.2. sa stretlo okolo 66 našich študentov, čestných
členov 2.E a 2.D triedy, na železničnej stanici, úlohu dozorcov si vzali na
starosť triedni profesori: p.p. Ján Kobulský a p.p. Emília Šolcová. Jazykový
doprovod tentoraz „prischol“ lektorkám: Petre Oxen a Siobhan Lockhart. Pridal
sa aj p.p. “Joko“ Vrábeľ s nádejou, že víkendová lyžovačka bude perfektná.
Značne sa pomýlil, ale ani to mu neprekážalo šíriť medzi nami perfektnú náladu
a radosť z úniku pred písomkami. Cieľová stanica: Tatranská Lomnica, chata
Janka Jesenského. Terén bol väčšine z nás už dokonale známy, keďže sme
mali to potešenie oboznámiť sa s krásami tamojšej snežnej krajiny už
minulý rok počas lyžiarskeho zájazdu. Hneď po príchode a neskoršom ubytovaní
sa, prejavilo mnoho z nás silnú túžbu “vylihovať“ na posteliach a vegetiť.
Plán bol však iný. Celý víkend sme lozili po tatranských kopcoch a vrchoch,
mokli (pretože pani Snežná Zima sa vlády nevzdáva) a zopár hodín čumeli na kolegove
päty a vetvičky pod nohami. Takto vyčerpaní sme sa v pondelok bezhlavo
vrhli do učenia. Každý deň sme mali jednu hodinu vyhradenú na umeleckú tvorbu,
ktorá sa mala prejavovať v našich anglických alebo nemeckých projektoch.
Spracovávali sa zaujímavé témy, usilovne sa strihalo a lepilo, mravčia práca
bola obohatená textom a v posledný deň prezentovaná celému prítomnému
publiku. Do projektov sme investovali množstvo práce a času, a tak niet divu,
že s nimi boli spokojní lektori i profesori a dnes ich možno vidieť
vystavené v priestoroch našej školy, pred aulou. Podstatou ďalšieho
vyučovania bola konverzácia v anglickom a nemeckom jazyku. Za mnohých
môžem povedať, že sme sa naučili novým spôsobom komunikácie. Keď totiž
nerozumiete ničomu z toho, čo sa vám lektorka snaží povedať a zachytiť
jedno či dve slová z päťminútového prejavu je viac ako málo, neostáva vám
nič iné ako využiť ostatné vnemové schopnosti alebo sa na všetko pýtať
vzdelanejších spolužiakov.
Večerné programy sa líšili, párkrát sme sa do sýtosti vyjašili na
diskotékach, kde hlavnou hviezdou večera bol mladý diskdžokej, bývalý šrobársky
študent, Martin Vacek. Využili sme i možnosť dozvedieť sa o nebezpečnej, no
napriek tomu prepotrebnej práci horolezca, člena horskej služby. Diskutovali
sme o sexuálnych problémoch mladých ľudí s odborníkom, naše kultúrne
vyžitie bolo obohatené o dielo americkej kinematografie. Navštívili sme
tamojšie múzeum a, samozrejme, nechýbali ani prehliadky pizzérií a cukrární
spojené s nami platenou ochutnávkou všetkého dobre vyzerajúceho. Tradičný
koniec všetkých podobných akcii nikoho ničím neprekvapil, pretože heslom
programu bolo: trieda baví triedu. A skutočne pobavila, nasmiali sme sa do
sýtosti, zistili čo to o sochárskom talente svojich spolužiakov, obdivovali už
toľkokrát prezentované tanečné umenie dievčiniek z 2.E triedy a zapojili sa do
nevšedných hier pripravených 2.D.
Týždeň vám uplynie ako voda, ak ste v spoločnosti priateľov, slovo večierka vo vašom slovníku nemá miesto a nikto a nič vás nezastaví v zábave. Po návrate domov sa však rodičia čudujú, že dospávate zameškané hodiny spánku ešte týždeň, že zjete čokoľvek, čo vám príde pod ruku a dokonca, že máte neuveriteľnú túžbu domov sa ani nevracať.
Jana
Petríková, 2.E